Mogućnost podnošenja Prigovora

Prigovor je u pisanoj formi obraćanje klijenta Lizingu kojim korisnik finansijskih usluga/pravno lice klijent izražava nezadovoljstvo postupanjem Lizinga ili ukazuje na njene propuste. Prigovor se podnosi u pisanoj formi na formularu koji je javno dostupan i objavljen na zvaničnoj internet prezentaciji Lizinga, odnosno koji se može preuzeti u poslovnim prostorijama Lizinga, a može se podneti i u slobodnoj formi na način koji omogućava identifikaciju podnosioca prigovora.

Prigovor se u pisanoj formi može podneti:

  • ličnom predajom dopisa u poslovnim prostorijama Lizinga; 

  • poštom na adresu: Alta Leasing doo Beograd,  Bulevar Zorana Đinđića 121,
    11070 Novi Beograd;
    (uz navođenje da je reč o prigovoru/pritužbi/žalbi);

  • putem elektronske pošte na prigovori@altaleasing.rs, ili office@altaleasing.rs ;  

  • putem internet prezentacije Lizinga na adresi www.altaleasing.rs u delu „Dodatne
    informacije/Prigovori“.

Prigovor mora sadržati podatke koji omogućavaju identifikaciju klijenta (ime, prezime i adresa, odnosno za pravna lica poslovno ime, sedište i matični broj i ime i prezime zakonskog zastupnika), ovlašćenje/punomoćje (ukoliko se prigovor dostavlja u ime i za račun druge osobe/lica čiji se podaci takođe moraju navesti), podatke iz kojih se nesumnjivo može utvrditi odnos sa Lizingom (broj i naziv ugovora, broj partije i sl.), kao i razloge za podnošenje prigovora.

Ukoliko je sadržina dopisa klijenta nepotpuna i nerazumljiva, Lizing će odmah, a najkasnije u roku od 2 (dva) radna dana od dana prijema prigovora, pismenim putem obavestiti klijenta da je potrebno da prigovor dopuni. U zavisnosti od okolnosti slučaja i vrste informacija koje su sporne, ceniće se i datum od kada počinju rokovi za postupanje po prigovoru. 

Lizing je dužan da pisani prigovor primi lično od klijenta u bilo kojoj poslovnoj prostoriji u kojoj nudi usluge klijentima i da klijentu izda i uruči Potvrdu o prijemu prigovora.

Lizing ne može podnosiocu prigovora naplatiti naknadu, niti bilo koje druge troškove za postupanje po prigovoru.

Subjektivni rok za podnošenje prigovora za korisnike finansijskih usluga je 6 meseci od dana saznanja da je učinjena povreda njegovog prava. Krajnji rok za podnošenje prigovora za korisnike finansijskih usluga (objektivni rok) je u roku od 3 godine od dana kad je učinjena povreda njegovog prava ili pravnog interesa.

Pravno lice - klijent Lizinga može podneti prigovor u roku od 60 dana od dana kada je saznao da je učinjena povreda njegovog prava ili pravnog interesa (subjektivni rok), a najkasnije u roku od 3 godine od dana kada je ta povreda učinjena (objektivni rok).

Lizing je obavezan da odgovor na prigovor korisniku finansijskih usluga/pravnom licu klijentu dostavi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora. Odgovor treba da bude jasan, potpun i razumljiv za  podnosioce prigovora da se odnosi na predmet prigovora i da sadrži ocenu njegove osnovanosti i pouku o pravu  korisnika finansijskih usluga  da podnese pritužbu NBS uz navođenje adrese, odnosno internet stranice Narodne banke Srbije na koju, odnosno preko koje je moguće podneti pritužbu.

Korisnik finansijskih usluga može, pre pokretanja sudskog spora, podneti pritužbu Narodnoj banci Srbije ako je nezadovoljan odgovorom Lizinga na prigovor ili ako mu taj odgovor nije dostavljen u propisanom roku, i to u pisanoj formi - poštom ili preko internet prezentacije Narodne banke Srbije. 

Ako se korisnik finansijskih usluga obrati, odnosno podnese pritužbu Narodnoj banci Srbije na način koji nije propisan, Narodna banka Srbije će obavestiti korisnika na koji način može podneti pritužbu.

Pritužba na rad Lizinga se podnosi preko internet stranice NBS: https://www.nbs.rs/sr/formulari/prituzba/ ili putem imejla NBS: zastita.korisnika@nbs.rs , ili putem pismenog dopisa preko adrese: Republika Srbija-Narodna banka Srbije-Sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, Kralja Petra 12, 11000 Beograd.

Pravna lica koja su uložila prigovor po osnovu ugovora o finansijskom lizingu, ugovora o prodaji, ugovora o osiguranju, kao i drugih usluga koje Lizing pruža u skladu sa zakonom, nemaju mogućnost da podnesu pritužbu i predlog za posredovanje NBS.

Partneri

Message sent.